Pengikut

nak cari apa, taip saja...

Sabtu, 15 Januari 2011

bukti YOGA ADALAH HARAM


Senaman yoga adalah satu istilah yang sinonim dengan gaya senaman tersendiri .. Jika dulu ia terbatas kepada kaum tertentu, kini pelbagai kaum dan pihak cuba mengamalkannya kerana dikatakan mendapat ketenangan melalui senaman itu.

Faktor kesihatan dan ketenangan yang diperoleh melalui senaman yoga menyebabkan masyarakat berbilang agama termasuk umat Islam tertarik dan melakukan aktiviti terbabit

Senaman yoga ialah sistem falsafah Hindu yang bertujuan menyatukan diri dengan tuhan dengan mengheningkan fikiran (seperti dengan bertafakur) melalui beberapa senaman gerak badan dan fikiran.

Ia juga membawa maksud senaman pelbagai cara untuk menenangkan fikiran, seperti bertafakur, terutama satu siri senaman gerak badan yang bertujuan mewujudkan keadaan badan dan fikiran yang sihat.

Bagaimanapun, kebanyakan pergerakannya berdasarkan unsur dalam agama Hindu, dikhuatiri boleh memesongkan akidah bagi mereka beragama Islam yang mengamalkannya.

Mereka yang terbabit dengan aktiviti itu perlu segera bertaubat kepada Allah kerana sudah melakukan perkara yang salah di sisi Islam.

Bukan saja pengamal yoga, malah pengusaha pusat kecergasan yang beragama Islam juga perlu menghentikan perkhidmatan senaman ini kerana ia bercanggah dengan Islam dan boleh memesongkan akidah.

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V


ini juga salah satu faktor kenapa yoga diharamkan... ngeeeee...
haipsss!!.. JAHAT PUNYA LELAKI...AMBIL KESEMPATANLAAH TU!!!!!!!!!!


dicedok : makbudak.com


adehhh....sakitnya mata saya melihat gambar di atas..maaflah kepada kawan-kawan yang sensitif melihat gambar di atas..sapa-sapa yang sensitip...tutup mata yer..dan kata dalam hati serentak..jahatnya lelaki itu...atau jahatnya saya yang suka-suki melampirkan gambar di atas..hehehehehehehhe