Pengikut

nak cari apa, taip saja...

Jumaat, 4 Februari 2011

Benarkah berita ini?


Rakyat kita selamat, makanan cukup

KUALA LUMPUR 3 Feb. - Semua penuntut Malaysia di Mesir dalam keadaan sihat dan selamat dan berada dalam kumpulan besar serta mempunyai bekalan makanan yang mencukupi, kata Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Shahlan Ismail.

Utusan Online


tak benar sama sekali. bekalan makanan pelajar yang berada di airport menunggu tibanya kapal terbang untuk dipindahkan ke Jeddah hampir kebuluran kerana tiada wang dan makanan.


saya mempunyai beberapa orang saudara yang sedang berdebar-debar menungguh penerbangan seterusnya untuk di hantar ke Jeddah. mereka kelaparan kerana tiada wang yang cukup untuk membeli makanan. bayangkan harga seketul roti di airport berkenanan adalah rm 30 dan harga secawan kopi adalah rm300?


sedang rakyat negara lain diberi makanan oleh kedutaanmereka di airport, pelajar Malaysia hanya melihat sambil menelan air liur? kedutaan Malaysia tidak turun kah? ya..mereka memang turun, tapi hanya mengambil nama mereka dan lesap begitu sahaja.....


sSedang kerajaan Indonesia menghantar 17 pesawat untuk mengambil 6000 pelajar negara berkenana terus ke Indonesia..sedangkan kerajaan Malaysia hanya menghantar 2 kapal laut dan 3 pesawat untuk mengangkut 12000 pelajar Malaysia. itupun sudah agak lewat berbnading Indonesia...


say atidak hanya bercakap,saya ada bukti...anak-anak sedara saya sendiri berada di sana..huuhuhuhuh

sama2 doakan moga mereka selamat...n mesir kembali aman..hapuskan Mubbarakk